Jom KLIK Gambar

Kerongsang Yang Berbentuk Tahi Burung Merpati Pada Harga RM 7,900 Sebutir

Frances Wadsworth dari Ealing, Londong telah menghasilkan kerongsong yang berbentuk tahi burung merpati yang jatuh dari udara. Kerongsang ini juga dihias dengan kristal dan permata serta dijual pada harga RM 7,900. 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

10 Permainan Zaman Kanak-Kanak Dulu Yang Paling Popular

zaman sudah canggih sekarang sudah jarang yang mainpermainan zaman kita masih kanak2 dulu! semua hilang akibat besarnya era Teknologi zaman sekarang ini.

Anak anak zaman sekarang lebih memilih main facebook ke cyber cafe dan main game online. dari pada main mainan waktu kita kecil

                                                                        1 Teng teng

Mainan ini biasa dimain sama anak perempuan, tapi anak lelaki itu juga sering main demi menjalin keakraban sama budak perempuan. Mainnya membaling batu, sampai mencapai tahap tertinggi (gunung), bahkan ada lagi level lebih tinggi dicipta, level bintang. entah kenapa
namanya ada pelbagai jenis contohnya "teng-teng, berbeza namanya mengikut setiap negeri

Chapplom

letokan dibuat dari buluh, panjang 30 cm dengan diameter 1-1/2 cm. Buluh dipilih yang kuat dan tua supaya tidak cepat pecah. Buluh dibagi dua. Untuk kiu, buluh diraut bulat sesuai dengan lingkaran laras dan bahagian pangkal dibuat pegangan sekitar 10 cm. Potongan buluh yang lain, hujungnya ditambah daun pandan atau daun kelapa yang dililit membentuk kon supaya suaranya lebih nyaring. Peluru dibuat dari kertas yang dibasahkan, kembang, atau pentil jambu air. Peluru dimasukkan ke lubang laras sampai padat lalu disogok.


Permainan bekel umumnya dimainkan oleh anak-anak perempuan tapi permainan ini juga boleh dimainkan oleh anak laki-laki. Bekel merupakan permainan melontarkan bola ke atas dan menangkapnya kembali. Tetapi pada masa yang sama harus mengambil atau mengubah posisi biji-biji yang ada sesuai peraturan tingkat kesukaran yang dijalankan


 Congkak
Congkak adalah suatu permainan tradisional yang dikenali dengan berbagai macam nama di seluruh malaysia. Biasanya dalam permainan, sejenis cangkang kerang digunakan sebagai biji congklak dan jika tidak ada, kadangkala digunakan juga biji-bijian dari tumbuh-tumbuhan.

Gasing

Gasing / adalah permainan yang boleh berputar pada aci dan mengimbang pada satu titik. Gasing merupakan permainan tertua yang ditemui di pelbagai laman arkeologi dan masih boleh dikenali.

Monopoli

Monopoli adalah salah satu permainan papan yang paling terkenal di dunia. Objektif permainan ini adalah untuk menguasai semua petak di atas papan melalui pembelian, penyewaan dan pertukaran harta dalam sistem ekonomi yang dimudahkan.


 Bermain Guli
Permainan paling top bagi kaum lelaki (bukan kerana punya guli), tapi pasti ingat masa jayanya main kguli menang terus sampai punya beberapa bekas guli.

 Layang-Layang
Paling sesuai dimain lepas hari berangin seperti akhir-akhir ini. Amaran: boleh menyebabkan kulit hitam dan rambut jadi berwarna perang


 Sorok-Sorok

Sorok Sorok adalah sejenis permainan yang boleh dimainkan oleh sekurang-kurangnya 2 orang, namun jika semakin banyak akan semakin seru

Ular Naga

Ular Naga adalah satu permainan berkumpulan yang biasa dimainkan di luar rumah di waktu petang dan malam hari. Tempat bermainnya di tanah lapang atau laman rumah yang agak luas. Lebih menarik apabila dimainkan di bawah cahaya rembulan. Pemainnya biasanya sekitar 5-10 orang, boleh juga lebih, anak-anak umur 5-12 tahun

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

NMG Network



Rugi jika ABAIKAN-----

MASUK MODAL SEKALI SAHAJA. TAPI KEUNTUNGAN BERULANG KALI..WOW!

SYARIKAT SAH BERDAFTAR DI SSM..Creative Great Service (002149379-W) 
• Tidak perlu menjual.
• Tidak perlu pengalaman.
• Produk pengiklanan.
• Sistem yang mudah.

1.BOLEH DAPAT BONUS WALAUPUN DUDUK DIAM!! 
*pakej bronze --1 akaun -- rm 40 keuntungan rm146
*pakej silver -- 2 akaun-- rm 80 keuntungan rm 292
*pakej gold  -- 3 akaun -- rm 120 keuntungan rm 438

2. BONUS INSENTIF SPONSOR = 50% X HARGA PAKEJ .

3. BONUS INSENTIF UNILEVEL= RM1 X BILANGAN AHLI YANG JOIN BAWAH
TAJAAN SENDIRI.

4. BONUS BELIAN LOT = RM10 DARI DOWNLINE

5. BONUS RE-ENTRY = RM10(BRONZE), RM20(SILVER), RM30(GOLD)

• Join sekarang dan nikmati pendapatan harian.

-MUDAH! HANYA jadi ahli sahaja.

CEPAT LOCK POSISI TUAN DALAM NMGNETWORK!! JANGAN SAMPAI TERLAMBAT. 
lock posisi/daftar disini 

http://nmgnetwork.com/aneqarde


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

X-RAY ANDROID-ANDROID TERKENAL DUNIA

Lukisan anatomi android-android terkenal dunia oleh Yves Joe Malgorn




Laporanm asal YM Graphix

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Senarai Kedai yang Menerima Kad Diskaun Siswa 1Malaysia (KADS1M)


Assalamualaikum,



Kad Diskaun Siswa 1Malaysia (KADS1M) diwujudkan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) dengan objektif untuk membantu mengurangkan kos sara hidup pelajar-pelajar Institusi Pengajian Tinggi (IPT) awam dan swasta seluruh negara. 

KADS1M diberi secara percuma kepada pelajar-pelajar IPT warganegara Malaysia yang mengikuti pengajian jangka panjang yang tempoh masanya 1 tahun dan ke atas.

Diskaun yang ditawarkan adalah bagi pembelian barangan dan perkhidmatan terpilih, tertakluk kepada syarat-syarat yang ditetapkan oleh syarikat-syarikat yang mengambil bahagian. Berikut adalah senarai syarikat yang mengambil bahagian:-


BUKU / ALAT TULIS
MPH BOOKSTORES
IMLAQ BOOK CENTRE
BORDERS
RONA
KIANG TRADING
- KOPERASI DEWAN BAHASA DAN PUSTAKA MALAYSIA BERHAD
- KOPERASI KEDAI BUKU UNIVERSITI MALAYA BERHAD
- KOPERASI UNIVERSITI SAINS MALAYSIA BERHAD


KELENGKAPAN SUKAN / PERALATAN / PAKAIAN
BATA
- KOPERASI KELUARGA DATO' HAJI HASHIM MAMAT KUALA TERENGGANU BERHAD
TEXLINE LINO


KLINIK KESIHATAN / OPTOMETRI / CERMIN MATA
POLIKLINIK AN-NISA'
QUALITAS HEALTH
FOCUS POINT
MENARA OPTOMETRY



MAKANAN DAN MINUMAN
KFC
DAILY FRESH
A&W
COFFEE BERRY
- THE CHICKEN RICE SHOP
- RESTORAN KENNY CRAB
- SWEET CHAT
- LEGEND’S CLAYPOT BRIYANI HOUSE
- DUBU DUBU SEOUL FOOD
- MY JAVA COFFEE
- PANCAKE HOUSE INTERNATIONAL
STATION ONE PRODUCT
GLORIA JEAN’S COFFEES
BANGI KOPITIAM



PENGINAPAN
- ANCASA HOTELS & RESORTS
ANCASA HOTEL & SPA KUALA LUMPUR
ANCASA ALLSUITES RESORT & SPA PORT DICKSON
JEREJAK RAINFOREST RESORT PENANG
- ANCASA EXPRESS PUDU
TUNE HOTELS REGIONAL SERVICES SDN BHD
LEO EXPRESS HOTEL
- KOPERASI AL-TAQWA KAMPUNG KISAP LANGKAWI BERHAD
- KOPERASI GURU-GURU MELAYU KEDAH BERHAD
- KOPERASI MAJLIS GURU UGAMA MENENGAH BERHAD
- KOPERASI MELAYU BERJAWATAN KERAJAAN NEGERI SEMBILAN BERHAD
- RAKYAT TRAVEL SDN. BHD.


SALUN / PUSAT / PRODUK KECANTIKAN
- FOOT MASTER
PARIS HILL
PROACTIV
CLARA
- KOPERASI PUTRI TERBILANG MALAYSIA BERHAD



PRODUK IT
- KOPERASI CELCOM BERHAD
- KOPERASI PEGAWAI-PEGAWAI DEWAN BANDARAYA KUALA LUMPUR BERHAD
- IFAMILY


LAIN-LAIN
BKZ BIKERZ
ROLLER STAR ARENA
DOUBLE SITE
- KOPERASI KAKITANGAN MAKTAB KERJASAMA MALAYSIA BERHAD
- KOPERASI KOLEJ KEMAHIRAN TINGGI BALIK PULAU BERHAD
MYDIN

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

20 Negara Penghutang Terbesar Di Dunia


Laporan ini dipetik daripada data Bank Dunia tentang 75 negara dengan kemampuan ekonomi terbesar yang memiliki beban hutang paling tinggi dibandingkan ratio Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK). Laporan yang dimuat majalah Forbes ini membandingkan 20 Negara Penghutang Terbesar di Dunia :


1.Ireland
Ratio Hutang (% KDNK): 1352%
Hutang luar negeri: $2.39 juta
KDNK : $177.3 juta


2. Britain
Ratio Hutang (% KDNK): 427.6%
Hutang luar negeri: $9.26 trillion
KDNK (prediksi): $2.17 trillion


3.Belanda 
Ratio Hutang (% KDNK): 395.6%
Hutang luar negeri: $2.58 trillion
KDNK (prediksi): $652 juta


4.Switzerland 
Ratio Hutang (% KDNK): 390%
Hutang luar negeri: $1,23 trillion
KDNK (prediksi): $316.1 juta


5.Belgium 
Ratio Hutang (% KDNK): 345.6%
Hutang luar negeri: $1.32 trillion
KDNK (prediksi): $381.4 juta


6.Denmark 
Ratio Hutang (% KDNK): 315.2%
Hutang luar negeri: $627.6 juta
KDNK (prediksi): $199.1 juta


7.Sweden 
Ratio Hutang (% KDNK): 275%
Hutang luar negeri: $916.42 juta
KDNK (prediksi): $333.2 juta


8.Austria 
Ratio Hutang (% KDNK): 268.9%
Hutang luar negeri: $869.13 juta
KDNK (prediksi): $323.2 juta


9.Perancis 
Ratio Hutang (% KDNK): 247.2%
Hutang luar negeri: $5.22 trillion
KDNK (prediksi): $2.11 trillion


10.Portugal
Ratio Hutang (% KDNK): 231.5%
Utang luar negeri: $538.1 juta
KDNK (prediksi): $232.4 juta


11.Hong Kong 
Ratio Hutang (% KDNK): 218.8%
Hutang luar negeri: $659.27 juta
KDNK (prediksi): $301.3 juta


12.Norway 
Ratio Hutang (% KDNK): 208.9%
Hutang luar negeri: $577.80 juta
KDNK (prediksi): $276.5 juta


13.Finland
Ratio Hutang (% KDNK): 205.7%
Hutang luar negeri: $376.8 juta
KDNK (prediksi): $183.1 juta


14.Jerman 
Ratio Hutang (% KDNK): 189.4%
Hutang luar negeri: $5.33 trillion
KDNK (prediksi): $2.81 trillion


15.Sepanyol 
Ratio Hutang (% KDNK): 184.7%
Hutang luar negeri: $2.53 trillion
KDNK (prediksi): $1.37 trillion


16.Mesir 
Ratio Hutang (% KDNK): 175.3%
Hutang luar negeri: $594.60 juta
KDNK (prediksi): $339.2 juta


17.Itali 
Ratio Hutang (% KDNK): 154.6%
Hutang luar negeri: $2.71 trillion
KDNK (prediksi): $1.76 trillion


18.Hungary 
Ratio Hutang (% KDNK): 124.2%
Hutang luar negeri: $231.33 juta
KDNK (prediksi): $186.3 juta


19.Australia 
Ratio Hutang (% KDNK): 108.8%
Hutang luar negeri: $891.26 juta
KDNK (prediksi): $819 juta


20.Amerika Syarikat 

Ratio Hutang (% KDNK): 95.9%
Hutang luar negeri: $13.67 trillion
KDNK (prediksi): $14.25 trillion

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Kisah Seram Di BUkit Putus


Kisah gempar dan menyeramkan ini terjadi kepada seorang lelaki yang bekerja di Seremban. Pada hari tersebut (hari khamis petang jumaat) beliau terpaksa balik ke Kuala Pilah kerana keluarganya mengadakan kenduri arwah.
Selesai kenduri lebih kurang pukul 11.00 malam, dia pun terpaksa berangkat balik ke Seremban sendirian walaupun agak lewat kerana keesokkannya dia bekerja.







Sampai di Bukit Putus, jalan yang bengkang-bengkok tu, dia pun ternampak seorang perempuan berbaju putih sedang menahan keretanya. Hatinya tergerak pula ingin menolong. Lantas dia pun berhentikan keretanya dan bertanya “Apa halnya cik adik malam-malam buta kat sini?”,”Abang.. tolong lah saya.
Kereta saya rosak ni… Puas dah saya tahan kereta lain. Tapi semuanya tak nak berhenti. Boleh tak tumpangkan saya sampai ke Seremban aje. Saya boleh bayar berapa abang nak??”. Entah macam mana dia pun tergerak hati nak menolong perempuan berbaju putih yang cantik tu…
” Oklah. Saya pun nak ke seremban jugak”, terkeluar dari mulutnya… Tapi hatinya masih lagi was-was… Diapun membuka pintu dan mempelawa perempuan itu masuk. Perempuan tu bukannya nak duduk kat belakang, terus aje duduk di depan sebelahnya. Nak juga ditegur tapi terlalu pantas perempuan tu tutup pintu dan terus lock pintu. Berdegup juga hati lelaki tu.
Dia cuba tenangkan dirinya… seolah-olah takde apa yang berlaku. Dia masih lagi membisu kerana menyesal kenapalah dia dengan mudah aje membenarkan seorang perempuan menumpang keretanya di tengah malam buta ni… seorang diri pulak tu…
Tapi yang peliknya, hatinya macam ditarik-tarik supaya menolong perempuan tu… Padahal, dia tu memanglah penakut dengan perempuan! Masing-masing hanya diam membisu beberapa ketika… Tiba-tiba… dia mula merasa seram & meremang bulu roma bila perempuan tu berbau wangi. Dia pun mulalah membaca ayat-ayat suci yang terlintas di kepalanya.
Peluh mula membasahi dahinya. Dia makin tak senang duduk .Perempuan tu kelihatan agak bersinar bila kenderaan yang bertembung menyuluh kearah keretanya. Dia pun memberanikan diri dengan menjeling ke arah perempuan tu bila sampai ke selekoh yang tajam. Perempuan tu juga memandang kat dia sambil tersenyum. Menampakkan giginya yang putih… ditambah lagi dengan baju yang dipakainya…
Dia pun beranikan diri dan bertanya…
”kenapa cik adik ni pakai baju putih malam-malam ni?? ”ni memang pakaian rasmi saya setiap malam jumaat… ” ” Saya ada kelas yasin… ” jawab perempuan tu ”Tapi.. putihnya lain macam aje… tak pernah pulak saya tengoknya ” tanya lelaki tu lagi. ”Apa yang lain nya… sama aje. Eh, betul ke tak pernah tengok??” ” Eyea… lain macam aje. seram pulak saya dibuatnya… ” ” Ehh takkan sampai seram… ”
“Pakai aje le Breeze colour baru!!!”
Lelaki tu bengang dan terus aje memecut keretanya. Sekianlah aje ye .. ehekss

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments


Mesti ramai yang suka makan kentang Mcd atau kentang KFC ni, memang sedap dan menyelerakan! Tapi tahukah anda, ada kajian yang dibuat untuk mengetahui perbezaan tentang bawah pengawet terhadap makanan segera ini!

Ada spekulasi yang mengatakan yang makanan segera milik McDonald ini dianggap susah terurai di dalam tubuh badan manusia, maka kajian ini pun dijalankan, kajian ini dilakukan pada tahun 2008 dengan meletakkan makanan tersebut dalam 2 bekas balang yang berbeze yakni meletakkan kentang goreng dari McDonald dan satu lagi kentang goreng dari Kfc.


Selepas 3 tahun, balang ini pun di buka dan hasilnya memang sangat memeranjatkan, lihat gambar di bawah..




Lihatlah hasilnya, sesetengah orang berpendapat yang kentang Mcd ni menggunakan bahan pengawet kerana masih utuh berbanding dengan kentang KFC. Namun di pihak lain ada yang berpendapat hal seperti ini terjadi kerana sistem pemprosesan di Mcdonalds lebih bersih sehingga bakteria tidak dapat menembusi dan bekembang di dalam makanan tersebut.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hak Milik Kekal Qaseh Aneq