Jom KLIK Gambar

Gambar Yang Diambil Tepat Masanya


Gambar ini memang ditangkap tepat pada masanya. Ada yang style, cool, kelakar dan sebagainya. Apa lagi, jangan buang masa jom menghayati gambar-gambar ini. 











  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Jawapan Exam Yang Buat Cikgu Gila













  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Nasib’ P. Ramlee…Rumah Disita, Teaternya Pun Dibatalkan!

Tiada Siapa Yang Berminat Lagi Dengan P. Ramlee Agaknya...Dahlah Rumah Disita, Teaternya Pun Dibatalkan!


Baru-baru ini kita dikejutkan dengan berita yang Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) memberi tempoh seminggu kepada waris Allahyarham Tan Sri P Ramlee supaya membayar tunggakan cukai taksiran berjumlah RM10,000 bagi mengelak rumah pusaka Seniman Agung itu di Taman Setapak disita.
Arahan itu berdasarkan notis yang ditampal kakitangan DBKL di hadapan rumah berkenaan, Rabu lalu.
Rumah yang dibeli Allahyarham pada lewat 60-an dan pernah menjadi lokasi penggambaran filem arahannya, Gerimis (1968), kini didiami menantunya, Suria Bakar, 43, bersama dua cucunya.
Tak cukup dengan itu, hari ini kita dimaklumkan yang impian peminat teater muzikal tanahair untuk menyaksikan pementasan P.Ramlee The Musical Season 3 di Istana Budaya juga tidak akan menjadi kenyataan.
Kenyataan rasmi penarikan diri teater muzikal itu dibuat oleh Datin Seri Tiara Jacquelina, Penerbit Eksekutif teater muzikal tersebut yang juga Presiden Enfiniti Vision Media Sdn. Bhd.
“Enfiniti Vision Media ingin memaklumkan bahawa kami tidak dapat mementaskan produksi P. Ramlee The Musical seperti yang dijadualkan pada bulan November ini oleh kerana kami tidak berjaya mendapatkan penajaan yang mencukupi kali ini,” jelas Tiara dalam kenyataannya kepada Gua.com.my.
Tambahnya lagi, “Kami akan mempertimbangkan semula keputusan ini seandainya projek ini mendapat penajaan yang sesuai di masa akan datang, supaya Enfiniti dapat terus melahirkan produksi teater muzikal yang berkualiti untuk peminat seni tanahair.”
Teater muzikal yang diangkat dari perjalanan hidup Seniman Agung itu dekat dengan hati setiap rakyat Malaysia, ikon seni yang menjadi kebanggaan Malaysia.
Lagu-lagu dan filem-filemnya menyentuh hati dan mengusik perasaan pelbagai bangsa dan kecemerlangan serta geniusnya P.Ramlee terus diraikan sehingga ke hari ini.
Teater muzikal yang memenangi 6 trofi di Anugerah Kesenian BOH Cameronian ke 6 pada tahun 2007 itu diterbitkan dengan objektif untuk mendekatkan lagi rakyat Malaysia dengan kisah hidup dan cabaran yang telah ditempuh oleh P.Ramlee, ini termasuk menceritakan semula kisah-kisah lampau zaman kegemilangannya serta era kejatuhannya di arena perfileman tempatan.

Legasi yang ditinggalkan seniman legenda itu perlu disuburkan lagi untuk dinikmati generasi yang akan datang. Dibintangi oleh Sean Ghazi, Liza Hanim, Atilia, Melissa Saila dan Dato’ Siti Nurhaliza, P.Ramlee The Musical telah dipentaskan sebanyak dua kali di Kuala Lumpur dan sekali di Singapura dan ditonton lebih 60,000 peminat pelbagai bangsa dan peringkat usia.
P.Ramlee The Musical Season 3 dijadual akan dipentaskan pada 1 hingga 18 November di Istana Budaya, Kuala Lumpur.
Apalah malangnya nasib insan yang ‘kononnya’ digelar Seniman Agung tetapi hakikatnya ia seolah-olah tidak memberi sebarang makna.
Banyak rakan seangkatan P Ramlee termasuk peminat setianya tahu, P. Ramlee dipenghujung usianya, banyak ditimpa kekecewaan dan kesedihan.
Ada hajatnya yang tidak kesampaian termasuk untuk menjadi produser, untuk menyiapkan beberapa filem yang skripnya sudah ada seperti Hidayah, Air Mata Di Kuala Lumpur dan Seniwati.
P. Ramlee juga mengimpikan untuk melihat pawagamnya sendiri tetapi juga tidak berkesempatan.
Bahkan dikatakan punca kematian beliau juga disebabkan salah satunya terlalu runsing dengan kes hutang yang bakal dihadapinya di mahkamah.
Dan nampaknya kisah sedih arwah tidak berhenti di situ, kini ia ‘melekat’ pula pada anak, menantu dan cucunya.
Inilah nasib arwah yang kita gelarkan Seniman Agung itu.
Bersamalah kita sedekah Al-Fatihah buatnya, semoga rohnya tenang dan dicucuri rahmat.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Kesilapan Movie 7 Petala Cinta 2012

1. AUDIO: masa awal tu, geng nyanyi2 nih elok je nyanyi sama dengan lagu. Selepas beberapa syot selepas itu, terus suara dan audio tak sama lagi. Mulut kata lain, sound pun lain.
2. Tangan Luqman yang berada di bawah tiba tiba menggaru dagu tiba tiba selepas tukar syot.
3. Cara Saida pegang kitab berubah semasa Nafisa tunjuk surat.
4. Saida pegang tangan umminya erat. Tapi tukar je syot, terus dia tak pegang tangannya lagi secara tiba tiba.
5. Tangan kanan Attar berada di bawah paha kanannya. Tiba tiba saja tangan kanannya itu berada di atas buku yang dipegang tangan kiri selepas bertukar syot.
6. Al-Quran tu berada atas papan yang yang sedikit putih. Tukar syot, Al Quran tu berada atas papan yang sedikit hitam.
7. Kedudukan cd di tangan Salleh berbeza selepas tukar syot.
8. Tangan kanan Attar berada di atas lutut kiri. Tukar syot, tangan kanan Attar berada di depan lutut kiri.
9. TRIVIA: Pak cik tersebut pandang kamera lah. Ha3.. Dan korang akan sedar selepas itu, dia berpaling dan melihat gerak geri lakonan di tengah set.
10. Tangan Yatim berubah ke hadapan secara tiba tiba selepas tukar syot.
11. Selepas Attar kena tumbuk, satu kawasan lorong tersebut bercahaya secara tiba tiba sebelum kembali gelap selepas itu.
12. Bayang kameraman jatuh kat atas pisau dan badan.
13. Attar ditikam di bawah perut, tapi berdarah di bawah dada dan melihat kepada balutan juga. Lukanya juga berada di bawah dada. Macam mana tikam bawah perut berdarah kat bawah dada ya??
14. Kain serban atas bahu Attar jadi kemas tiba tiba selepas tukar syot.
15. Korang akan perasan yang kain serban yang dipegang Attar berubah secara tiba tiba selepas tukar syot.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Keputusan Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2011

Keputusan Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2011
Pengacara Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2011 adalah empat nama besar iaitu Raja Azura, Sharifah Shahira, Didie Alias dan Zizan (Raja Lawak) bakal menggalas tanggungjawab sebagai pengacara Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH 2011). Penyampai trofi dan artis yang bakal membuat persembahan di malam kemuncak Bintang Popular Berita Harian   ABPBH 2011.
Gandingan artis dan personaliti baru, muda serta yang lama menjanjikan malam anugerah itu akan lebih mantap dan menghiburkan. Antara artis yang bakal menyampaikan trofi ABPBH 2011. pada malam  ini antaranya Datuk Yusof Haslam, Datuk DJ Dave, Datin Seri Normala Samsuddin, Adi Putra, Afdlin Shauki, Erra Fazira, Fazura dan Wan Maimunah.
Selain itu Datuk M. Nasir, Datuk Shiela Majid, Datuk Siti Nurhaliza, Alyah, Adira, Anuar Zain, Aizat, Azlan Typewriter, Black, Najwa Latif, Ramlah Ram dan Jaclyn Victor. Pengarah muzik terkenal, Datuk Ramli MS bakal mengiringi persembahan artis pada malam itu nanti.
Tambah menarik barisan pelakon seperti Lisdawati, Fauzi Nawawi, Aaron Aziz, Maria Farida, Maya Karin, Watie (Elite) dan beberapa nama lain turut membuat persembahan istimewa. Dalam pada itu, ABPBH 2011 bakal mengangkat tema “Larger Than Life” untuk artis-artis yang bakal hadir nanti.
KEPUTUSAN PEMENANG ABPBH 2011 
BINTANG PALING POPULAR! -
Penyanyi Lelaki Popular – Hafiz
Penyanyi Wanita Popular -
Artis Duo/Berkumpulan Popular - 3 Suara (Shila Amzah, Ning Baizura & Jaclyn Victor)
Artis Baru Lelaki Popular - Johan As’ari
Artis Baru Wanita Popular - Tasha Shilla 
Pelakon Filem Lelaki Popular – Aaron Aziz
Pelakon Filem Wanita Popular - Fasha Sandha
Pelakon TV Lelaki Popular - Fizz Fairuz
Pelakon TV Wanita Popular – Maya Karin
Artis Komedi Lelaki Popular - Johan Raja Lawak
Artis Komedi Wanita Popular - Didie Alias
Pengacara TV Lelaki Popular - Zizan Razak
Pengacara TV Wanita Popular - Fara Fauzana
Penyampai Radio Lelaki Popular - Faizal Ismail
Penyampai Radio Wanita Popular - Fara Fauzana
Anugerah Seri Perak – Dato Siti Nurhaliza
Anugerah pencapaian sepanjang hayat - Dato Shiela Majid
SENARAI FINALIS ABPBH 2011:-
Penyanyi Lelaki Popular
1) Aizat
2) Anuar Zain
3) Black Mentor
4) Faizal Tahir
5) Hafiz
Penyanyi Wanita Popular
1) Alyah
2) Najwa Latiff
3) Shila Amzah
4) Stacy
5) Yuna
Artis Baru Lelaki Popular
1) Aeril Zafril
2) Awi Rafael
3) Beto Kusyairi
4) Hazama
5) Johan As’ari


Artis Baru Wanita Popular
1) Izara Aisyah
2) Najwa Latiff
3) Neelofa
4) Nur Fathia Latiff
5) Tasha Shilla


Pelakon Filem Lelaki Popular
1) Aaron Aziz
2) Adi Putra
3) Bront Palarae
4) Shaheizy Sam
5) Syamsul Yusof
Pelakon Filem Wanita Popular
1) Diana Danielle
2) Eja
3) Lisa Surihani
4) Maya Karin
5) Yana Shamsudin
Pelakon TV Lelaki Popular
1) Aaron Aziz
2) Adi Putra
3) Fauzi Nawawi
4) Fizz Fairuz
5) Remy Ishak
Pelakon TV Wanita Popular
1) Fasha Sandha
2) Nora Danish
3) Rozita Che Wan
4) Scha al Yahya
5) Tiz Zaqyah
Artis Komedi Lelaki Popular
1) Afdlin Shauki
2) Along Cham
3) Johan Raja Lawak
4) Nabil Raja Lawak
5) Zizan Razak
Artis Komedi Wanita Popular
1) Aliza Abdullah @ Enot
2) Didie Alias
3) Kenchana Dewi
4) Norkhiriah
5) Sharifah Shahira
Pengacara TV Lelaki Popular
1) Aznil Hj Nawawi
2) Ally iskandar
3) Awal Ashaari
4) Faizal ismail
5) Zizan Razak


Pengacara TV Wanita Popular
1) Cheryll Samad
2) Fara Fauzana
3) Sharifah Shahira
4) Nurul Syuhada
5) Raja Azura
Penyampai Radio Lelaki Popular
1) AG
2) Aznil Hj Nawawi
3) Faizal Ismail
4) Halim Othman
5) Khairil Rashid
Penyampai Radio Wanita Popular
1) Abby Fana
2) Fara Fauzana
3) Linda Onn
4) Raja Azura
5) Sharifah Shahira
Artis Duo/Berkumpulan Popular
1) Sixth Sense
2) Bunkface
3) Fourteen
4) 3 Suara (Shila Amzah, Ning Baizura & Jaclyn Victor)
5) Meet Uncle Hussain feat. Hazama 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hak Milik Kekal Qaseh Aneq